Strateg för de sociala medierna

Hur stor inverkan har de sociala medierna på utgången i höstens riksdagsval?

Alla partier har idag en anställd strateg för att ta sköta de sociala medierna. Ja, det känns onekligen som att ingen vill riskera att hamna utanför Facebook och Twitter. Frågan är bara hur mycket engagemang och resurser som ska läggas ner på att ha en ständigt uppdaterad blogg eller statusrad. Vad tror politikerna egentligen om de nya mediernas påverkan? Vissa påstår att en blogg skulle innebära att man inbillar sig att man gjort något ”på riktigt” och att det tar för mycket av ens dyrbara tid. Om du vill veta mer om hur politikerna ser på de sociala medierna kan du kolla in det här filmklippet.

Annonser

One response to “Strateg för de sociala medierna

  1. I Piratpartiets kongress 2010 avgjordes många frågor tack vare att partiledaren flitigt bloggade om hur han tyckte att folk skulle rösta i vissa frågor mitt under kongressen.

    Där är det en fråga om hur mycket makt han har över sina läsare. Han är ansiktet utåt i det partiet och dessutom har han fler läsare på sin blogg än flera andra piratpartister som kanske inte delade hans mening. Demokratiskt? Jag tycker att det hade varit mer demokratiskt om han stått i en talarstol och där de som gick emot hade samma talarstol att gå upp i och kunna debattera emot inför samma publik.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s